Tieltse Boerenmarkt wil lokale horeca hart onder de riem steken

Patrick Demarest

30/03/2021
winkel

De Tieltse Boerenmarkt boert goed. “En dat doet ons deugd”, klinkt het bij het bestuur. “We beseffen dat restaurantuitbaters - ook klanten van ons - grote slachtoffers van de coronacrisis zijn.” Daarom zet de Tieltse Boerenmarkt een actie op het getouw om de lokale restaurants te steunen.

De Tieltse boerenmarkt bestaat uit een 22-tal kramen met een gevarieerd aanbod aan groenten, zuivel, aardappelen, brood, bloemen, enz. Vorig jaar zou de Tieltse Boerenmarkt het 40-jarig bestaan vieren.  Een groot feest is het door een bekende oorzaak niet geworden.

“Crisis heeft korte keten een boost gegeven”

“Maar klagen doen we niet want de crisis heeft de korte keten een boost bezorgd”, klinkt het bij het bestuur van de Tieltse Boerenmarkt.  “Dat doet ons deugd en we hopen om de vele - nieuwe -  klanten blijvend aan te trekken. Zeg nu zelf: boodschappen doen in de buitenlucht is toch het meest gezond - en meest corona-proof? Toch beseffen we dat de restaurants een groot slachtoffer zijn van de crisis. Ook dat zijn klanten van ons.”

Daarom zet de Tieltse Boerenmarkt een actie op het getouw om de lokale restaurants te steunen. In april worden er vier zaterdagen bonnen uitgeloot. Indien klanten aan vijf verschillende kramen kopen, hebben ze recht op gratis deelname aan een tombola. Op het einde van de markt worden 20 genomineerden getrokken. De volgende zaterdag zal een BT/BV uit deze genomineerden 7 winnaars pikken via darts. Dit komt in de maand april op 28 waardebonnen van 25 euro, geschonken door de Boerenmarkt.

“We hopen hiermee bestaande en nieuwe klanten te lokken”

“Het doel is de mensen uit de horeca een hart onder de riem steken”, aldus het bestuur van de Tieltse Boerenmarkt. “We zijn ervan overtuigd dat wij de kater die de horeca aan de crisis over zal houden niet gaan oplossen met een bon van 25 euro. Toch denken we dat de winnaars wellicht met meerdere personen hun ‘prijs’ zullen valideren.”

“Het mag gezegd dat wij natuurlijk hopen dat deze actie de aandacht van de burger trekt, al zeker van de restaurantuitbater”, gaan ze verder. “De boerenmarkt lokt op deze manier bestaande en nieuwe klanten. Hopelijk ontdekken ook deze laatste mensen onze (h)eerlijke producten. In deze tijden is er geen gezondere manier om uw boodschappen te doen dan in de buitenlucht wat toch niet onbelangrijk is. Nog een weetje voor nieuwe klanten: wie op de markt zijn inkopen doet, zal zien dat zijn restafval gemakkelijk met 50 % daalt. Ook het milieu is hierbij gebaat.”